Δημοσιεύτηκε: 29 Ιαν 2009, 12:40
από amag
Αν και εχω ασχοληθει λιγο με το κοματι αυτο το εχω πληρωσει ακριβα...
πρεπει να διαχωριστει τι ακριβως θελετε να φτιαξετε και σε ποιο κοινο να απευθυνθειτε καθως οι απαιτησεις ποικηλουν ανάλογα με το ειδος της επιχειρησης και τα βιβλια που τηρουνται και τετοιες πληροφοριες μπορει να δωσουν οι λογιστες που παρακολουθουν αυτο το φορουμ (εγω λογιστης δεν ειμαι...)

Ας υποθεσουμε ομως οτι θελουμε να φτιαξουμε μια εφαρμογη για ενα μαγαζι λιανικου εμποριου με βιβλια Εσοδα-Εξοδα τα πραγματα απ οσο γνωρισω ειναι πολυ απλα βεβαια θελουν και λιγο προγραμματισμο...!!!
1) Η βασικη λειτουργια οσο αφορα το φορολογικο κοματι ειναιπαρα πολυ απλη. αυτο που χρειαζεται ειναι ενας φορολογικος μηχανισμος ο οποιος ειναι εγκεκριμενος απο την εφορια και συνδεεται στον υπολογιστη σαν εκτυπωτης (αρα ο κατασκευαστης του πρεει να προσαρμωσει τον driver για λινουξ)
τιμολογια μπορουμε να τυπωσουμε απ οποιαδηποτε εφαρμογη εμεις θελουμε αρκει πατωντας την εκτυπωση να περασει μεσα απο τον φορολογικο μηχανισμο ο οποιος και καταγραφεει στην μνημη του τα στοιχεια του πελατη καθως και ολα τα στοιχεια της συνναλαγης που αναγραφωναι επανω σε αυτο
αυτο απλα σημαινει οτι ο φορολογικος μηχανισμος λειτουργει απλα σαν μια ταμειακη μηχανη και αυτο ειναι που ενδιαφερει την εφορια και οχι τι εχουμε στον υπολογιστη μας η απο ποιο προγραμμα καταχωρουμε τους πελατες η τυπωνουμε τα τιμολογια μας
τα πραγματα γινονται ευκολοτερα αφου υπαρχουν και ελληνικες εταιριες κατασκευης φορολογικων μηχανισμων αρα ευκολοτερη προσβαση στην προσαρμογη των drivers

2) οσο αφορα το προγραμμα που πρεπει να δημιουργησουμε ειναι μια βαση δεδομενων η οποια θα μπορει να διαχειριζεται πελατες, εμπορευματα, συνναλαγες, ποσοστο φπα, κλπ οτι δηλαδη αναγραφεται σε μια μηχανογραφημενη αποδειξη που κρατας στα χερια σου καθως και να μπορει να υποστηριξει παραπανω απο ενα παραστατικα (αποδειξη, τιμολογιο, δελτιο αποστολης, δελτιο επιστροφης, κλπ) μπορει ολο αυτο να ακουγεται πολυ σαν εργασια αλλα φανταστειτε οτι μπορει να γινει και μεσα στην βαση δεδομενων του open ofice
μια προσθετη λειτουργεια ειναι να μπορει το προγραμμα να δεχτει barcodes και scanner οστοσο αυτο ειναι κατι που γινεται στην πορεια

3) η μονη συντηρηση που μπορει λοιπον να χρειαστει ενα τετοιο προγραμμα ειναι σε περιπτωση που "χαθει" καποιο αρχειο η "κολησει" το μηχανημα πραγμα που συμβαινει αρκετα συχνα σε windows καθως σε linux τα προβληματα θα ειναι απειροελαχιστα καθως δεν εχουμε μολυνσεις απο ιους και με ενα καθημερινο backup της βασης δεδομενων δεν υπαρχει περιπτωση να χαθει τιποτα άρα μόνο απο ανθρώπινο λάθος ή την καταστροφή του σκληρού δίσκου μπορει να χρειαστει να εγκαταστησουμε ξανα η να ανακτησουμε την βαση δεδομενων

μπορει να ακουγονται ολα απλα η υπερβολικα η χωρις νοημα γιατι θα μου πειτε καποιος που εχει ενα μαγαζι και βγαζει λευτα απο αυτο ας πληρωσει και ενα προγραμμα να κανει την δουλεια του... όμως η λογική λέει οτι μικρές επιχειρήσεις θα μπορούν να υποστηρίζονται σε πρώτη φάση απο το ανοικτό αυτό λογισμικό άρα περισσότεροι υπολογιστές με linux άρα και υπαλλήλοι που θα χειρίζονται linux και οχι windows άσε και το κουφό οτι ακόμα και στα περίπτερα τώρα εχουν βάλει υπολογιστές για να κτυπάνε τα τσιγαρα...

Τάλος καμία εταιρεία του χώρου δεν φύτρωσε έχοντας ετοιμο λειτουργικό όλοι καθημερινά αναβαθμίζονται γνώμη μου λοιπόν είναι να πουν και αλοι τις απόψεις τους ώστε εκείνοι που μπορούν να ξεκινήσουν μία προσπάθεια για να γίνει κάτι στον τομέα αυτο... εμένα η γνώμη μου είναι οτι πρέπει να ξεκινήσει ένα απλό προγραμματάκι που θα τρέξει πιλοτικά στο λιανικό εμπόριο και σιγα σιγα να αναπτυχθει σε εφαρμογή για λογιστικά γραφεία

ευχαριστω και συγνωμη για το μεγαλο κειμενο